Yaratıcı Düşünme

Yaratıcı Düşünme

ÖĞRENME ETKİNLİĞİ OLARAK MÜNAZARA (LEARNING EVENTS AS DEBATE)

Etkinliğin Tanımı:

Münazara etkinliğinde öğrenciler geniş kapsamlı bir konu hakkında zıt düşünceleri içeren iki farklı gruba ayrılır. Her iki grupta bilimsel alt yapı ile oluşturduğu düşüncelerini kullanarak karşı tarafı ikna etmeye çalışır.

Etkinliğin Amacı:

  1. Öğrencilerde yaratıcı düşünme becerisi oluşturmak.
  2. Öğrencilere farklı bakış açısı kazandırmak.
  3. Dinleme becerisi geliştirmek.
  4. Araştırma ve inceleme yapmaya yönlendirmek.
  5. Karmaşık konuları daha basit bir yaklaşımla ele almayı sağlamak.

Uygulama Adımları:

  1. Öğrencilere üzerinde tartışma yapabilecekleri kadar geniş kapsamlı ve iki yönlü bir konu verilir. (Örneğin; Nükleer santrallerin ülke gelişimine katkısı mı yoksa çevreye verdiği zarar mı göz önünde bulundurulmalıdır?)
  2. Öğrencilere katıldıkları fikre göre iki gruba ayrılmaları söylenir.
  3. Kararsız kalan kişiler dinleyici olarak belirlenir.
  4. Her gruba bakış açılarının gerekçelerini belirlemeleri için 5 dk süre verilir.
  5. Öğrencilerden sırasıyla fikirlerini açıklayan ve karşı tarafı ikna eden konuşmalar yapmaları istenir.
  6. Dinleyicilere hangi fikir için ikna oldukları sorulur ve çoğunluğun fikrine göre kazanan grup belirlenir.

Değerlendirme:

Yapılan etkinlikte kazanan bir taraf olduğu için süreç içinde değerlendirme yapılmış olur. Ayrıca etkinliğin amacına ulaşma derecesini değerlendirmek için öğrencilere öz ve akran değerlendirme formu verilir. Bu formlarda kişi kendi ve arkadaşlarının fikirlerinin özgünlüğünü ve bakış açısının yaratıcılığını değerlendirir.

Ek Bilgiler:

Münazara dersin başında ve farklı görüşler oluşabilecek konular için kullanışlıdır. Etkililiği arttırmak için etkinliğin önceden planlanması ve etkinlik sırasında dinleyicilerin aktif katılımının sağlanması (soru sorarak, not alarak vs.) gereklidir. Münazara süresi ortalama 20 dk’yı geçmemelidir. 

https://www.youtube.com/watch?v=HmNsaQVwHpM