Problem Çözme

Problem Çözme

HAZİNE AVI (TREASURE HUNT)

Etkinliğin Tanımı:

Hazine avı öğrencilerin belirli bir konu üzerinde gerçek bir içerik oluşturabilmeleri için tasarlanmış web-tabanlı bir tekniktir.  Bu etkinlikteki temel strateji verilen ana konu ile ilgili bilgi (yazılı, görsel, sesli, video, vb) içeren doğru web sayfalarını öğrencilerin ip uçlarını takip ederek ve problem çözme becerilerini kullanarak bulmasıdır. Bulunan her bir web sayfası konu ile ilgili doğru bilginin bir parçasını ve hedeflenen bir sonraki web sayfası için ipucunu içerir. Hedeflenen son web sayfasına da ulaşıldığında merkezdeki sorunun amaçlanan kapsamlı cevabı elde edilmiş olur. Bu etkinlik ihtiyaç duyulan bilginin özel altyapısı oluşturulduğunda ve amaca uygun gerçek bilgi toplandığı zaman işe yarar. Hazine avında bir merkezi soru olur ve öğrenciler cevap için av boyunca ip uçlarıyla bu merkezi soru için bilgi toplarlar. Bu etkinlikte öğrencilerin cevabının  kapsamı konudan ne kadar anladıklarını gösterir.

Etkinliğin Amacı:

  1. Öğrencilerin problem çözme becerilerini destekler.
  2. Konunun sunumunda destek sağlar.
  3. Öğrencilerin araştırma – sorgulama becerilerini geliştirir

Uygulama Adımları:

  1. Seçilen konu hakkında içeriği zengin, gerçek ve amaca uygun olan 10-15 tane web sayfası belirlenir
  2. Belirlenen web sayfalarının her birinden öğrencilerde gerçekleri ve detayları keşfetme isteği uyandıracak bir anahtar ya da merkezi soru ve ip ucu belirlenir.
  3. Öğrencilere etkinlikten ne beklendiği ve sonuç olarak istenen çıktılar açıklanır
  4. Hazine avı süreci öğrenciye kısaca açıklanır ve etkinliğe ilişkin öğrencilerin web sayfalarını içeren soruları hariç her bir sorusu cevaplanır
  5. Her bir grubun ya da kişinin süreci gözlemlenir ve ihtiyaç duydukları zaman sorularına cevap verilir
  6. Öğrencilerin hazine avı boyunca yolda sorunsuz ilerlediklerinden emin olunur.

Değerlendirme:

Hazine avında öğrencilerin problem çözme becerileri geliştirilerek doğru cevaba ulaşmaları istenir. Süreç içerikli bir çalışma olduğu için özellikle sürecin değerlendirilmesi önemlidir. Süreç içerisinde öğrenciler için oluşturulan gözlem formu ve öğrencinin kendi kendini değerlendirebileceği öz değerlendirme formu kullanılır. 

Ek Bilgiler:

İnternete yabancı olan öğrenciler için www. Arama ile ilgili öğretici kısa bir bilgi vermek yararlı olacaktır.