Öğrenmeyi Öğrenme

Öğrenmeyi Öğrenme

AKADEMİK PORTFOLYO 

(ACADEMIC PORTFOLIO)

Etkinliğin Tanımı:

Akademik portfolyo öğrencilerin belirlenen bir süre içerisinde ya da tüm dönem boyunca bir derse ait yaptıkları etkinlikleri ve bu etkinliklere dair değerlendirmeleri bir arada topladıkları ürün dosyasıdır. Ürün dosyasındaki değerlendirmeler öğrencinin kendisi, akranıve öğretici tarafından ayrı ayrı yapılır. Akademik portfolyolar hem öğretim hem de değerlendirme aracı olarak kullanılabilir. Her iki durumda da hem öğrenci hem de öğretici için geleneksel araçlardan daha fazla tercih edilir. Tüm eğitim seviyeleri için kullanımı uygundur.

Etkinliğin Amacı:

  1. Öğrencilere öğrenmeyi öğrenme becerisi kazandırmak.
  2. Öğrencilerin gelişimini izlemek.
  3. Öğrenme sürecini ortaya çıkarmak.
  4. Öğrencinin kendi çalışmaları arasından en iyisini belirlemek.
  5. Öğrencileri değerlendirme sürecine katmak.

Uygulama Adımları:

  1. Sürecin başında, oluşturacakları akademik portfolyo hakkında öğrencilere bilgi verilir.
  2. Akademik portfolyalarında ne tarz çalışmaların yer alacağı belirlenir.
  3. Hem kendilerinin hem de akranlarının çalışmalarını değerlendirmek için kullanılacak ölçütler öğrencilerle beraber belirlenir.
  4. Dönem boyunca öğrencilerin çalışmalarını düzenli bir şekilde bir dosya halinde biriktirmeleri sağlanır.
  5. Yapılan her etkinlik için öğrencilerin kendi değerlendirmelerini, akran değerlendirmelerini, öğretici değerlendirmesinin yapılması sağlanır.

Değerlendirme:

Akademik portfolyonun kendisi de bir değerlendirme aracı olmakla birlikte, yapılan çalışmaların amaçlarına ulaşıp ulaşmadığını belirlemek için dereceli puanlama anahtarı kullanılır. Ayrıca süreç boyunca öz ve akran değerlendirmeler de yapılır.

Ek Bilgiler:

Öğrencilerin başarılı akademik portfolyolar oluşturabilmeleri için; örnek bir akademik portfolyo gösterilebilir ya da öğrenci portfolyoları için kabul edilebilir bir format oluşturulabilir. Öğrencilere çalışma bitiminde tüm sınıfa portfolyolarını sunmaları istenebilir.

https://www.youtube.com/watch?v=iGQTJHpGDY4