Bilgi çağı ile birlikte dönüşen dünya ihtiyaçlarını karşılayabilecek nitelikte bireyler yetiştirilmesinde önemli sorumluluk sahibi olan üniversitelerden, hem iş gücü istihdamını karşılayacak, hem de hızla gelişen teknolojik yenilikleri üretip kullanabilecek nitelikli bireyler yetiştirilmesi beklenirken, üniversitelere gelen öğrenci kitlesinin de üniversite eğitiminden daha fazla üst düzey becerileri gerçekleştirecek nitelik beklediği gözlenmektedir. Toplumun ve öğrencilerin üniversitelerden beklentisinde yaşanan bu değişimle birlikte özellikle son dönemlerde yurt dışındaki köklü üniversitelerin eğitim öğretim yöntemleri konusunda ciddi değişikliklere gittiği görülmektedir. Bu kapsamda üniversitelerde öğrencilerin etkin öğrenenler, öğretim elemanlarının da onlara yol gösteren, danışmanlık yapanlar olmaları “Aktif Öğrenme “ uygulamalarıyla gerçekleşebilir.
Sakarya üniversitesi eğitim öğretim etkinliklerinde aktif öğrenme tekniklerinden Rol Yapma / Drama, Problem Çözme, Vaka Çalışması, Beyin Fırtınası, Küçük Grup Tartışması, Gösterim, Benzetim, Seminer, Grup Çalışması, Saha / Arazi Çalışması, Laboratuar, Panel vb. eğitim öğretim bilgi sisteminde yer verilmiştir. Bu platformda bu tekniklerden özellikle yurt dışındaki üniversitelerde aktif öğrenme kapsamında yer alan bazı etkinlikler öğrenme çıktıları ile ilişkilendirerek, bu etkinliklerin uygulama basamaklarına ve örneklerine yer verilmiştir.